Lamborghini Urus SE

Dare to live more

De Urus SE is de volgende stap in de reis van Automobili Lamborghini naar volledige hybridisatie. Als de eerste PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) versie van de luxe Super SUV, zet de SE een nieuwe standaard voor het hele segment op het gebied van comfort, prestaties, efficiëntie, emissies en rijervaring. De verbrandings en elektrische aandrijflijn levert een vermogen van 800 pk en draagt bij aan een verbluffende emissiereductie van 80%. De Urus SE biedt kracht, snelheid, unieke rijmodi en verbeterde dynamiek, waardoor het een revolutionair voertuig is dat klaar is voor de toekomst.

Het ontwerp van de Urus SE kenmerkt zich door nog sportievere proporties vergeleken met zijn voorgangers. De bijgewerkte lijnen optimaliseren de aerodynamische efficiëntie, waardoor de nieuwe PHEV Super SUV een verbeterde neerwaartse kracht aan de achterkant en koelprestaties heeft. Het herziene ontwerp benadrukt de dynamiek van de vorm van het voertuig, en accentueert het strakke en gespierde karakter van de esthetiek. Nieuwe elementen zijn onder andere de nieuwe zwevende motorkap, koplampclusters met matrix LED-technologie, een aangepaste bumper en voorgrill, een nieuwe achterdiffuser en een volledig herontworpen achterlampgrille geïnspireerd door Lamborghini super sportwagens zoals de Gallardo. Er is een breed scala aan aanpassingsopties beschikbaar voor klanten om het buitengewone karakter van hun Urus SE te versterken.

Image
Image
Image
Image

Het interieurontwerp van de Urus SE belichaamt Lamborghini's "Feel Like a Pilot"-filosofie, waarbij de interactie tussen de bestuurder en het digitale systeem van het voertuig wordt verbeterd. Lamborghini Centro Stile richtte zich op het benadrukken van een lichtgewicht gevoel, met elementen zoals geanodiseerde aluminium trimdetails en nieuwe panelen en dashboardbekleding. De cabine bevat nieuwe oplossingen in het voorste gedeelte van het dashboard, en de technologie is nog scherper en intuïtiever, met een nieuwe versie van de Human Machine Interface (HMI) en een speciaal telemetriesysteem dat is opgenomen in het Lamborghini Infotainment System (LIS).

Geavanceerde navigatie-, comfort-, veiligheids- en entertainmentfuncties zorgen voor ongeëvenaarde connectiviteit aan boord en op afstand voor een volledige Lamborghini-ervaring.

Connected services (Urus SE)

CONNECTED NAVIGATION SERVICES

Realtime updates over reizen, routes en bestemmingen.

  • 3D City View
  • Satellite Maps
  • Real-Time Traffic Information
  • Traffic Light Information
  • Online Smart Routing
  • Map Update Over the Air
  • Local Hazard Information
  • Google™ POI Search
  • Google™ POI Voice Search
  • Online POI Search
  • Parking Information
  • Travel Guide & Restaurants
  • First/Last Mile Navigation
  • On-Street Parking
  • Gas Station Information
  • Charging Station Information

PEACE OF MIND

Maximaal gemak in het beheren van de status en conditie van uw auto. Uw Revuelto binnen handbereik, altijd en overal wanneer u het nodig heeft.

  • Car Finder
  • Remote Horn and Light
  • Remote Trip Statistics
  • Remote Lock/Unlock
  • Vehicle Status Report
  • Remote Park Assist
  • Natural Language Interaction
  • Remote Charging
  • Remote Departure Timing
  • Remote Climatization
  • Alexa Home2Car
  • Smart Departure Timing

SAFETY AND SECURITY

Geavanceerde hulpdiensten voor het monitoren van de auto en het waarborgen van de veiligheid van de inzittenden.

  • Emergency Call
  • Private Emergency Call
  • Online Roadside Assistance
  • Anti-Theft Alarm Notification
  • Curfew Alert
  • Geofencing Alert
  • Speed Alert
  • Valet Alert
  • Stolen Vehicle Locator
  • Lamborghini Connect Vehicle Tracking System

ENTERTAINMENT

Geavanceerde functies die de reiservaring nog plezieriger en boeiender maken.

  • Wi-Fi® Hotspot
  • Smartphone Interface
  • Online Radio
  • Hybrid Radio
  • Music Recognition
  • SiriusXM
  • Natural Language Interaction

(*) De beschikbaarheid van de diensten is afhankelijk van de markt.

Technische Specificaties (Urus SE)

CONSUMPTION

  • COMBINED CONSUMPTION *The fuel consumption and emissions data is in the type approval stage
  • CO2 EMISSIONS COMBINED *The fuel consumption and emissions data is in the type approval stage

ENGINE

  • ENGINE V8, 90°
  • VALVES PER CYLINDER 4
  • DISPLACEMENT 3996 cm³
  • BORE 86 mm
  • STROKE 86 mm
  • COMPRESSION RATIO ICE 9.7:1
  • MAX POWER ICE 620 CV / 456 kW
  • MAX POWER ICE+EE 800 CV / 588 kW
  • MAX POWER @ RPM (ICE+EE) 800 CV @ 6000 rpm
  • SPECIFIC OUTPUT (ICE) 155 CV/L
  • MAX REVS (ICE) 6800 rpm
  • MAX TORQUE (ICE) 800 Nm
  • MAX TORQUE @ RPM (ICE) 800 Nm @ 2250-4500 rpm
  • MINIMUM ENGINE REV - IDLE 550 +/- 100 rpm
  • MAXIMUM ENGINE REV - LIMITER 6800 rpm

GEARBOX & TRANSMISSION

  • TRANSMISSION 4WD with integrated front differential, hang-on central differential electronic rear differential with torque vectoring
  • GEARBOX 8-speed automatic gearbox with torque converter

PERFORMANCE

  • ACCELERATION 0-100 KM/H 3.4 s
  • ACCELERATION 0-200 KM/H 11.2 s
  • BRAKING 100-0 KM/H 33.5 m
  • VMAX 312 km/h

WHEELS

  • STANDARD RIMS FRONT 9,5Jx21" ET28
  • STANDARD RIMS REAR 10,5Jx21" ET18
  • STANDARD TIRES FRONT 285/45 ZR21
  • STANDARD TIRES REAR 315/40 ZR21

BRAKES

  • CARBON CERAMIC BRAKES (FRONT) CCB
    Diameter - 440 mm (17.32 in)
    Thickness - 40 mm (1.57 in)
  • CARBON CERAMIC BRAKES (REAR) CCB
    Diameter - 410 mm (16.14 in)
    Thickness - 32 mm (1.26 in)

DIMENSIONS

  • WHEELBASE 3003 mm
  • OVERALL LENGTH 5123 mm
  • FRONT OVERHANG 1067 mm
  • REAR OVERHANG 1053 mm
  • OVERALL WIDTH (EXCLUDING MIRRORS) 2022 mm
  • OVERALL WIDTH (INCLUDING MIRRORS) 2181 mm
  • OVERALL HEIGHT 1638 mm
  • TRACK (FRONT) 1695 mm
  • TRACK (REAR) 1710 mm
  • AREA 2.83 m2
  • WEIGHT DISTRIBUTION 54/46 %

HYBRID SYSTEM

  • BATTERY Lithium-ion with prismatic cells
  • ELECTRIC ENGINES AC synchronous EM with PM 141 kW @3200 rpm

SUSPENSIONS

  • FRONT SUSPENSION front suspension with multilink layout, semi-active dampers, pneumatic springs and car height adjustment system.
  • REAR SUSPENSION rear suspension with multilink layout, semi-active dampers, pneumatic springs and car height adjustment system. Double steering axle (Rear Wheel Steering)

ELECTRIC ENGINE

  • BATTERY BATTERY LI-ION E67 BATTypA27
  • BATTERY TOTAL ENERGY 25.9 kWh
  • REAR EMOTOR - P2P3 10S PEAK POWER @RPM141kW @ 3200rpm
  • REAR EMOTOR - P2P3 10S PEAK TORQUE483Nm

Meer Informatie