Automobili Lamborghini is van oudsher pionier en innovatief en blijft op visionaire wijze de toekomst benaderen. Om zijn strategie in het kader van elektrische supercars te bepalen, definieerde Lamborghini zorgvuldig de eisen voor het derde millenium in termen van energieopslag en innovatieve materialen zodat de rijervaring emotioneel en onnavolgbaar zou blijven.
Lamborghini Terzo Millennio richt zich via 4 pijlers:
Energie, Innovatieve materialen, Aandrijving & Voertuigarchitectuur, Geluid & Emotie.
Lamborghini Terzo Millennio
De sportwagen van de toekomst
Energie van de Lamborghini Terzo Millennio
De sportwagen van de toekomst gebruikt elektriciteit in plaats van benzine. Elektrische systemen genereren een hoog rendement en bieden een aantal interessante eigenschappen zoals de mogelijkheid om kinetische energie terug te winnen en enorme energiepieken te leveren. Om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die elektrificatie biedt, moet het accumulatiesysteem vermogensgericht en symmetrisch zijn om hoge prestaties en de grootst mogelijke energieterugwinning mogelijk te maken. Hiervoor zijn de huidige batterijen niet voldoende en moet een flinke sprong voorwaarts worden gemaakt: Lamborghini wil een innovatieve supercondensator ontwikkelen met een hogere energiedichtheid zonder in te boeten aan vermogensdichtheid.
Innovatieve materialen
Lamborghini wil het gewicht verlagen en de beschikbare stroom verhogen door gebruik te maken van composietmaterialen die stroom kunnen opslaan als oplaadbare batterij. Het doel is om de nanomateriaaltechnologie te verbeteren, door het verspreiden van nanoladingen in panelen op basis van CFK die elektrische energie kunnen opslaan en die de carrosserie en de constructie van de auto vormen. Tegelijkertijd wil het project de technologie van het voortdurend monitoren van de carbonfiber-structuur, zowel zichtbaar als onzichtbaar, combineren met het monitoren van de staat van de auto. Ze willen dat de Terzo Millennio zijn eigen beschadigingen kan opsporen na een ongeval, waarbij tegelijkertijd de risico's die samenhangen met de aanwezigheid en de vergroting van scheuren in de carbonfiber-structuur worden beperkt of tot nul worden gereduceerd.
Aandrijving & voertuigarchitectuur van de Terzo Millennio
Een van de meest interessante voordelen van elke elektrische aandrijflijn is dat je via draden een systeem bestaande uit verschillende elektrische apparaten van stroom kunt voorzien. Lamborghini wil van deze gelegenheid gebruikmaken om het koppel direct in de wielen te genereren, zodat de vorm van de carrosserie kan worden afgestemd op de eisen van design en aerodynamica. De uitdaging hier is om een technologie te ontwikkelen die geschikt is om de vermogensdichtheid van de elektrische motor in het wiel te verhogen tot het niveau dat een 4WD-supersportwagen verdient, en het gewicht van de ongedempte massa's onder controle te houden. Er zijn legio mogelijkheden op het gebied van gewicht, aerodynamica en design en het is dan ook de moeite waard om de haalbaarheid van verdere ontwikkeling te onderzoeken.
Geluid & emotie
Het gebruik van een elektrische aandrijflijn vereist het definiëren van een geluid dat in staat is om het geluid van de huidige V12 te vervangen. Er is verregaand onderzoek nodig om de mogelijkheden van de nieuwe aandrijflijn te beoordelen en te komen tot een geluid voor de Terzo Millennio. Het visionaire design weerspiegelt een gloednieuwe aerodynamica en architectuur. Het ontwerp van elk detail is gericht op perfecte luchtgeleiding. Automobili Lamborghini probeert elektrificatie op een onconventionele manier te benaderen, met een concept car die het stroombeheer onderbrengt in de carrosserie, in de architectuur en in het ontwerp, in lijn met de Lamborghini-cultuur.
PRIVACY
Wij zullen uw gegevens zorgvuldig verwerken voor het doel van deze aanvraag.
In ons Privacy Statement kunt u lezen hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u daarbij hebt.