Lamborghini Huracán Evo RWD

Overzicht

Met de doorontwikkelde Lamborghini V10-motor in de Huracán EVO RWD is het puur genieten. Excellent vakmanschap zorgt hier voor een prikkelende ervaring. U heeft als bestuurder meer controle over de auto, bent op een unieke en intieme manier verbonden: Rewind to Rear-Wheel Drive (terug naar achterwielaandrijving) betekent terug naar pure mechanica, de ware essentie van Lamborghini.

Exterieur van de Lamborghini Huracán Evo RWD

Het DNA van het iconische Lamborghini design uit zich in gesofisticeerde aerodynamische oplossingen die zijn geïnspireerd op de neus van een haai. De belijning accentueert de gehele vorm van de auto. De bredere luchtinlaat in het front optimaliseert de aerodynamica en daarmee de efficiency. De kenmerkende Y-vormige en elektrische concept koplampen vormen een aerodynamisch element op de frontsplitter. Aan de achterzijde is een F-Duct spoiler – afkomstig uit de F1– gemonteerd, die door contact met luchtstroom de downforce kan verlagen en samenwerkt met de onderliggende diffusor.

Image
Image
Image
Image

Interieur van de Huracán Evo RWD

De Huracán EVO RWD vormt een eenheid met zijn bestuurder, zowel fysiek als door interactie met alle zintuigen. Zo is er een 8,4 inch human-machine interface die bestuurder en passagier een geweldige touchscreen ervaring biedt. Bekleding is verkrijgbaar in leer of Alcantara met extra features zoals onze Carbon Skin®, een voor Lamborghini exclusief en innovatief carbonfiber-materiaal dat unieke maar informele luxueuze sfeer creëert.

Technische specificaties van de Lamborghini Huracán Evo RWD

Technische Specificaties - Huracán EVO RWD
TYPE
V10, 90°, MPI (Multi Point Injection) + DSI (Direct Stratified Injection)
DISPLACEMENT
5,204 cm³
BORE X STROKE
84.5 x 92.8 mm
COMPRESSION RATIO
12.7:1
MAX POWER
610 pk @ 8.000 tpm
MAX TORQUE
560 Nm @ 6,500 tpm
EMISSION CLASS
Euro 6.3
WEIGHT TO POWER RATIO
2,27 kg/pk
LUBRICATION
Dry sump
TRANSMISSION TYPE
Elektronisch bestuurde achterwielaandrijving
GEARBOX
7-traps LDF met dubbele koppeling (Lamborghini Doppia Frizione)
TOP SPEED
325 km/h
ACCELERATION 100
3,3 sec
ACCELERATION 200
9,3 sec
BRAKING
31,9 m
CHASSIS
Combinatie van aluminium en carbonfiber
BODY
Aluminium en kunststof
MIRRORS
Combinatie van aluminium en carbonfiber
AERODYNAMICS
Frontsplitter met geïntegreerde vleugel, subframe met onderzijde met luchtgeleider en spoiler met gleuf op de achterkant
RIMS FRONT
19'' ; 8.5J x 19 ET 42
RIMS REAR
19'' ; 11Jx19 ET 40
TIRES FRONT
245/35 Z R19
TIRES REAR
305/35Z R19
CONTROL SYSTEM
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
SUSPENSION TYPE
Onafhankelijke double wishbone ophanging
STEERING SYSTEM
Elektromechanische stuurbekrachtiging (EPS)
BRAKES
Gietijzeren remmen met vaste monoblok remklauwen met 8 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter), in aluminium, stalen schijven
AIRBAGS
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags; knieairbags op bepaalde markten
WHEELBASE
2,620 mm
LENGTH
4,520 mm
WIDTH EX MIRRORS
1,933 mm
WIDTH INCL MIRRORS
2,236 mm
HEIGHT
1,165 mm
DRY WEIGHT
1389 kg
WEIGHT DISTRIBUTION
%40/60
COMBINED
13,8 l/100km
CO2 EMISSION
330 g/km
EMISSION LAW
Reg. EU 715/2007

Informatie Opvragen Huracán

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.